Samen één Brownies&downieS

In 7 jaar tijd is Brownies&downieS ontzettend hard gegroeid. Die groei hadden ze bij de start van het concept niet verwacht. Het merk is destijds dan ook niet zorgvuldig genoeg uitgedacht voor een formule van huidige grootte. Op dit moment loopt het bedrijf daar heel erg tegen aan. De uniformiteit ontbreekt, waardoor de uitstraling van Brownies&downieS binnen de diverse vestigingen overal verschillend is. Dit is terug te zien in de huisstijl en verschillende media- en printuitingen, elke vestiging pakt dit net wat anders aan. Dit komt omdat er geen strikte regels zijn voor de huisstijl, het huidige huisstijlhandboek is niet meer relevant en zorgt voor veel weerstand van de franchiseondernemers. Daarnaast mist deze uniformiteit ook in de sfeer en inrichting van de vestigingen. Elke franchiseondernemer wil graag zelf invloed op de visuele uitingen hebben, dat zorgt ervoor dat ze zelf aan de slag gaan waardoor er verschillende stijlen, sferen en inrichtingen ontstaan.

Tijdens de afstudeerperiode hebben we het concept “Samen één Brownies&downieS” ontwikkeld. Samen één Brownies&downieS is een goede manier om Brownies&downieS uniform te krijgen, waarbij de huisstijl duidelijk wordt gecommuniceerd naar franchiseondernemers door middel van een duidelijke huisstijlhandgids. Ook is er vrijheid voor eigen inbreng, door middel van de MAAK! applicatie waarbij franchiseondernemers zelf hun visuele uitingen kunnen maken. We hebben de ondernemers er gedurende het proces bij betrokken, waardoor het concept voor en door Brownies&downieS ontwikkeld is.

Rol
Project van begin tot eind meegemaakt, waaronder: concepting, vormgeving, communicatieaspecten, planning etc.

Teamleden
Evie Verhoeven.